Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosikletimize dörtlü flaşör yapımı,(UYGULAMALI)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Günümüzde birçok motosiklet modelinde dörtlü flaşör standart olarak sunulmaya başlansada, motosikletlerin birçoğunda dörtlü flaşör standart değildir. Ama dörtlü flaşör olmayam motosikletimize bu özelliği katmak hiçde zor değil.

    Şimdi sizlere bunu nasıl yapabileceğimizi anlatacağım ;

    Motosikletimize dörtlü flaşör özelliği katabilmemizin iki yolu vardır. Oldukca basit ve masrafsız olan birinci yöntemden başlayalım ;

    >> Bize lazım olan malzemeler bir adet buton (swich) ve biraz kablo. Evet hepsi bu kadar. Şimdi nasıl yapacağımıza gelelim ;

    Olayın mantığı şu : sağa yada sola sinyal verdiğimizde iki adet sinyalimiz yanıp sönmeye başlar, o esnada kapalı olan diğer iki sinyalimizin (+) uçlarına yanmakda olan sinyallerin (+) uçlarındaki elektriği verirsek dördü binden yanmaya başlayacaktır

    Şimdi olayı açarsak, sinyal şeması yaklaşık olarak alttaki gibidir :



    Sinyal flaşöründe 3 adet uç vardır, bunların biri şase (-) biri 12 V elektrik (+) ve biride lambalara giden (yanıp yanıp sönen) 12 V (L) dir.

    Kontağı açtığımızda flaşör üzerinde 12 V elektirik devamlı vardır, L (lamba) ucundan çıkan kablo sinyal anahtarındadır. Sinyal anahtarı ile sağa sinyal verdiğimizde flaşörden gelen akım sağdaki lambaları yakıp söndürür, aynı şey sol taraf içinde geçerli.

    Şimdi bizim yapmamız gereken o basit işlem kısaca şudur; sağ ve sol sinyallerin (+) uçlarını motosikletimize sonradan eklediğimiz butona bağlamaktır. Elbetteki sadece bu sonradan taktığımız butona basarak dörtlülerimiz yanmayacaktır, hem sinyal verip (herhangi bir tarafa) hemde bu taktığımız butonu açarsak dörtlülerimiz yanmaya başlayacaktır. Korkmamıza gerek yok çünkü motosikletimizin sinyal flaşörü dört lambayıda yakacak güçdedir.

    Peki bu bağlantıyı nasıl gerçekleştireceğiz;

    Önce temin ettiğimiz bir adet butonu motorumuzda uygun bir yere monte etmemiz lazım, tabi bu montajdan önce butonun ayaklarına fiş yada lehimleme yoluyla yeteri kadar uzunlukta bir kablo eklemiş olmalıyız. Ekleyeceğimiz kablonun uzunluğu bağlantımızın nerede olacağıyla alakalıdır.

    Şimdi gelelim sağ ve sol sinyallerin artı uçlarını bulmaya, bunun için bir adet seyyar apmule (12 V) ihtiyacımız var, resimdeki gibi :



    Seyyar apmulün bir ucunu şaseye sabitlersek eğer, boşda kalan diğer ucu bize herhangi bir yerdeki 12 V (+) yı bulmamıza yardım edecektir. Seyyar ampul işe hazır ise bizde sinyallerin (+) ucunu bulmak için bize en kolay olan kısmı ön yada arka sinyallerin kablo bağları yada ek yerleri veya fişleri rahat çalışabilmemiz için göz önünde çıkarmalıyız.

    Kontağı açıp sağa sinyal veriyoruz, sağ sinyal yanıp sömekde ve elimizdeki seyyar ampulun boş ucunu sağ sinyalin bağlantı fişlerinin kenarından kıyısından temas ettirerek sinyalimizin (+) ucunu buluyoruz (seyyar ampulde yanıp sönecektir) Aynı işlemi sol sinyal içinde yapıyoruz, şimdi sağ ve sol sinyallerinin (+) uçlarından BUTON umuza ara kablo çekiyoruz.

    DİKKATherhangi bir kesme, sökme, çıkarma yapmayacağız sadece olan tesisattan ek çekeceğiz butonumuza. Şimdi herhangi bir tarafa sinyal verdikden sonra butonumuza basdığımızda Dörtlü Flaşör lerimizin yandığını göreceksiniz

    Basit bir yöntem dedim ama baya uzun yazmışım, durun bakalım karışık olan yöntemi nasıl anlatacağım

    Şimdi , "ben ayrı bir sistem istiyorum, sinyal koluna bağımlı kalmayayım. Butonuma basdığımda dörtlüm yansın, hatta istersem frene basdığımda stop lambamla birlikde dörtlümde yansın" derseniz eğer buyrun başlayalım derim

    Bize lazım olan malzemeler :



    1. Bir adet buton 0,5 YTL
    2. İki adet 12 V Mini Röle 2,5 YTL x 2 : 5 YTL (oto parçacılarda)
    3. Yeterli sayıda küçük sarı dişi fiş (papuç) ve koruma plastiği 0,5 ~1 YTL
    4. İzole bant 0,5 YTL
    5. Plastik kelepçe 0,5 ~1 YTL
    6. 10-15 amper sigorta 0,5 ~1 YTL

    Başlayalım :

    Önce uygun bir yere butonumuzu monte ediyoruz ve yukarda da tarif ettiğim gibi butona eklediğimiz kablomuzu çalışmalarımızı yapacağımız yere kadar (büyük ihtimalle sele altı) uygun yerlerden geçirip plastik kelepçemiz ile sabitliyoruz.

    Geldik rölelerin montajına ;

    Montajın tarifine başlamadan önce kabaca tarif ederek rölenin ne işe yaradığını anlatırsam montajı daha rahat yapabileceğiniz kanaatindeyim.

    Röle nedir? Aşşağıdaki resimde bir adet mini röle görüyoruz ;



    Röleler, kendilerine verilen tetikleme ile iki bağlantı arasında ki köprülemeyi tamamlayan devrelerdir, yani aslında bir nevi anahtardırlar. Aşağıdaki şema ile biraz daha anlarız sanırım ;



    Rölelerde 4 adet ayak vardır 85 - 86 - 87 ve 30 numaralı ayaklar (Bazen 87 den iki adet olur, ikiside aynı şeydir farkları yoktur)

    85 ve 86 numaralı ayaklara elektrik verdiğimizde, birine (-) birine (+) içindeki bobin elektrik yükü ile manyetikleşerek mıknatıslanma yapar ve açık olan anahtarı kapayarak 30 ile 87 numaralı ayakların arasındaki devreyi tamamlar.

    Sıra montajda;

    Butonumuzun bir ucuna (+) 12 V vereceğiz , araya sigorta koymayı unutmayın ama. Butonun diğer ucunu rölelerin (ikisinin birden) 86 uçlarına bağlıyoruz, rölelerin 85 uçlarına şase (-) veriyoruz. Rölemiz şu an butonu açtığımızda çalışmaktadır (açma kapama sesini duyabilirsiniz)

    Şimdi motosikletimizin flaşörünün lambalara (sinyal kolu) giden ucunu bulmalıyız, bunun için yine yukarda tarif ettiğim gibi seyyar lambayı kullanacağız. Seyyar lambanın bir ucunu şaseye sabitledikden sonra kontağı açıp herhangi bir tarafa sinyal verelim, sinyal flaşörü devrede iken 3 ayrı ayağınada teker teker elimizdeki seyyar lambanın boş ucunu değdirerek flaşörün hangi ayağının lambalara sinyal akımı gönderdiğini tespit edelim.

    Sinyal flaşörünün tespit ettiğimiz bu ucundan (büyük ihtimalle o ucda L yazar) rölelerin (ikisinin birden) 30 numaralı ayaklarına hat çekeceğiz, rölelerin 87 numaralı ayaklarınıda birini sağ sinyal hattına diğerinide sol sinyal hattına ekliyoruz ve sistem hazır.

    Şu an butona basdığımızda iki röleyi birden tetiklemekte ve rölelerin 30 numaralı uçlarındaki flaşör akımını 87 numaralı ayaklara aktararak dörtlülerimiz yanmaktadır.

    Umarım anlatımımda bir hata yoktur ve anlaşılır bir dille yazmışımdır. Merak ettiğiniz ve anlayamadığınız bir nokta olur ise buradan sorabilirseniz eğer severek cevaplarım .

    Biraz karışık gözüksede aslında çok basit bir işlem :




    Ben motorumun naked olmasından dolayı butonu montajlayacak uygun yer bulamadığım için bir aparat yaptım, grenajlı motoru olanların işi daha kolay.



    Sonuç bu olacak :



    Şimdi gelelim zurnanın malum sesi çıkardığı yere
    Eğer ki frene basdığınızda stop lambanız yanarken dörtlülerinde yanmasını istiyorsanız, bunun içinde sisteme bir adet röle daha eklemeliyiz.

    Rölemizin 85 nolu ayağına şase veriyoruz, 86 numaralı ayağınada stop lambasına giden (+) 12 V dan hat çekiyoruz. Stop lambamızın (+) ucunu yine seyyar lamba yardımı ile deneyerek bulacağız.

    Şu an frene basdığımızda stop lambası ile birlikte rölemizde devreye girmektedir (sesini duyabilirsiniz)

    Rölemizin 30 numaralı ayağına (+) 12 V elektrik veriyoruz ve 87 numaralı ayaktan diğer iki rölenin 86 numaralı ayaklarına kablo çekiyoruz. Frene basdığımızda rölemiz devreye girmekdedir ve 30 numaralı ayakdaki 12 V elektiriği 87 nolu ayağa aktarıp oradan diğer iki rölenin 86 ayaklarına ulaşarak bu iki röleyide tetiklemekde ve dörtlü flaşörümüzü devreye sokmaktadır.

    Hayırlı olsun...

    Eyong
    Olcay Avşar

    olcay@motosiklet.net



    *****************************

    Notlar :

    Kullandığımız 2 adet rölenin yaptığı işi yapan tek rölelerde var, fakat teminleri zor ve fiyatları makul olmadığı için 2 adet röle kullanmayı uygun gördüm.

    Tek bir röle kullanıp 2. bir flaşör ekleyerekde yapabilirdik sistemi ama yine fiyat olarak fazladan bi harcamamız gerekecek ve aracımızın elektrik sistemine fazladan bir flaşör daha eklemeye gerek duymadım.

    Röleleri ve soketleri oto parçacılarda, butonu ise elektronikçilerde bulabilirsiniz.
    çağın, yavuzk2004, mehmetenis ve 8 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    2. bir yöntem
    arkadaşlar hep anlatılan 4'lü flaşörü bizzat yaptım,
    ve belkı ihtiyacınız olurda kendınızde yaparsınız dıye,
    ayrıntıları ile resimlerim,
    (resımler cep telefonumdan bulanık olabılır,kusura bakmayın,)

    ilk olarak motor KANUNİ RACER 200 (dünyada tek))
    bizim motorlarda zaten bır buton yeri mevcut,
    fakat boştu,
    bende orayı doldurdum önce,





    sonrasında kütüklüğü söküyor ve giden kabloların hangısı oldugu bulunur,





    sinyale 3 kablo gıder,
    sağ sinyale (1+,1-,)
    sol sinyale (1+ , 1-.)
    buradaki eksiler tek olur tesisatta kütüklük içinde,
    ikisi +,
    biri - ,,,,,,, olmak kaidesi ile.

    bu kablolar bulunur ve + olanlar ve ayırılır,,




    veya benım gıbı yaparsınız,
    butonda 4 adet kablo ek yerı bulunur,
    butondakı - ucları olan 2 kısım eklenır veya eksı kısım tek baglanır,
    2 + uclar olarak sokete eklersınız,.





    bizim bu sistemimiz sayesınde,
    motorunuza ek bı flaşör eklemenıze gerek kalmamış olur,

    Ve Buşekılde tekrar toplanır ve motorunuzda artık bir 4'lü flaşör bulunmuş olur,
    arızada
    asker gönderırken,
    düğünde ,
    dernekte,
    eğlencede,
    yada canınız sıkılınca 4'lüleri yakıp gezebılırsınız:D:D:D
    canki585858 ve A.ŞIK bunu beğendiler.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  3. #3

    Üyelik
    15 Ocak 2005
    Şehir
    pendik
    Motosikleti
    gs 500
    eline asaglık kardeş nedemişler bilsende emyeb saglım başka calışmala l rını bneklerim
    MkD bunu beğendi.

  4. #4
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Sevdin sen bu işi olcay, şimdiden yarın ki makaleni dört gözle bekliyorum

    Alıntı senturk_69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nedemişler bilsende emyeb saglım
    ne demişler?

  5. #5
    SAVASXXL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    FROM IN ISTANBUL
    Motosikleti
    TRANSALP XL 650 V
    Ya olcay benim motoru getirsemde sana z ahmet benım kafa almadı bi montajlayıversen -3-5 dk da olmazmı
    olur yavv nıye olmasın...

    Alıntı komtan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevdin sen bu işi olcay, şimdiden yarın ki makaleni dört gözle bekliyorum



    ne demişler?
    he yav ne demişler gerçekten??
    [B][COLOR="Red"]AĞIRADAM...[/COLOR][/B] [COLOR="Blue"][B]SAVAŞ BİÇER İSTANBUL A Rh (+) HONDA TRANSALP XL 650V[/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B]SAVAŞ-BARIŞ-ULAŞ KURTULUŞA KADAR SAVAŞ....[/B][/COLOR]

  6. #6
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    olcay abi teşekkürler
    çok faydalı oldu gerçekten de.

    bi de ne demişler? ben de merak ettim
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  7. #7
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sevgili Olcay,
    Bu bilgi,dağarcığınız da kalsaydı ve zümrütle,yakutla bezeli olsaydı ne kadar değer taşırdı?
    Bilgi ve tecrübe paylaştıkça paha biçilmez oluyor.

    Bunları bizlerle paylaştığınız için çooooook teşekkür ederim.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  8. #8
    turlabo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İZMİR-BORNOVA
    Motosikleti
    yamaha fz6 fazer
    ağzına sağlık kardeş.hep düşünüpte yapmaya fırsat bulamadığım bir olay.belki gaza gelip te sayende dörtlü flaşör sahibi olurum.özellikle konvoylarda olmaz sa olmazlardan flaşör
    [url]http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=24135&highlight=salih[/url]

  9. #9
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Kesinlikle faydali bir bilgi , eger bunu yapmakta zorlanirim diyorsaniz arkadaslar alin bu parcalari ki bir sey tutmaz. Elektrikci size 20 dk bu baglantiyi gerceklestirir. Alarmi olan motorlarda hazir role vardir, Bunu kullanmanizi tavsiye ederim.Bosa ikinci bir mastaf yapmayin.

    Bu arada bir dip not alarm fiyatlari 28 ytl ye kadar dustugu icin role almaktan ise alarm alip iki isi birden cozmek daha mantikli
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  10. #10
    Jazzbass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Adrianapolis
    Motosikleti
    Ledow 250cc Chopper
    Çok yetenekli moderatörlerimizin olması ne kadar güzel Hatırlıyorum bir üyeye de gizli kamera takmıştınız motoruna. Böyle paylaşımlarınızın devamını diliyoruz. Saygılarımla
    [COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]

  11. #11
    vedo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2005
    Motosikleti
    yamaha fz6
    süper bir paylaşım. Teşekkürler eyong..
    Ybr mi satmamış olsaydım yarın ilk işim malzemeleri almak olacakt. 4 lü flaşörün çok faydalı olduğu kesin.
    Less is more...

  12. #12
    baba müslüm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R 1200 RT
    Kardeşim verdiğin bilgiler çok güzel ve pratik tebrik ederim, bir çok motorcuyu tamirciler tarafından düdüklenmekten kurtardın, şimdi bir tamirciye gidip abi bana dörtlü yap desen adam en az 50-100 YTL ister.
    Böyle çalışmalarını devam ettir, mesela motorlara devir saati ve depo göstergesi de takabiliyormuyuz.
    [COLOR="Red"][SIZE="2"][B]Dostlarım bana müslüm baba der.[/B][/SIZE][/COLOR]

  13. #13
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı Jazzbass adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yetenekli moderatörlerimizin olması ne kadar güzel Hatırlıyorum bir üyeye de gizli kamera takmıştınız motoruna. Böyle paylaşımlarınızın devamını diliyoruz. Saygılarımla
    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=12028
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  14. #14
    feritsolak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2006
    Şehir
    GAZİOSMANPAŞA
    Motosikleti
    HONDA CBF150
    abi gerçekten müthiş bir paylaşım emeğine yüreğine bilgine sağlık.

    ama birde alarmlı yani hazır röleli motora nasıl işlem uygulamamız gerekiyor benim alarm çaldığında sinyallerin dördü birden yanıyor sanırım buna buton eklesek dörtlü sinyal olayı tamam, ama buton bağlantıları nasıl olacak yardım ederseniz sevinirim.
    yemin ediyorum ben bugün bu başlığı görmeseydim bugün maaş aldım yarın motorcuya gidip dörtlü flaşör yaptıracaktım motora, kaç gündür aklımdaydı ama bir dünya masraf olacaktı tekrar teşekkürler.
    [B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]

  15. #15
    esmercan59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    Tekirdağ
    dostum süper çalışma yapmışsın ben elektrik bölümü mezunuyum devre bakınca dogru çalışıyor gözüküyo ama pratikte nasıl bilemem ama en yakın zamanda deniyecem çalışmalarının devamını dilerim devir saati baglanmasıyla ilgili bi bilgin varmı varsa paylaş bizimle neyse çok teşekkür ederim

  16. #16
    salih288 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    süper moderatör eyong
    süpersin bilgiler için saol...
    [B][U]**SLOW DOWN PLEASURE UP!![/U][/B]**:bounce:

  17. #17
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    motora kamera faciasından sonra üstünde çalıştığın flaşörü nihayet yapmışsın ...anlatım akıcı ve açıklayıcı gayet sade ve anlaşılır ..2. projenide yakında yine böyle resimli açıklamanı bekliyorum ... o çok daha faydalı olacak..

    eline asaglık kardeş nedemişler
    evet bende merak ettim ...ne demişler ????
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  18. #18
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    gerçekten harika ve akıcı bir anlatım ile açıklamısınız ve görsel şemalarda bir harika açıklıyor çalışma prensibi ve mantığını.........ellerine klavyene sağlık eyong usta,harika bir paylaşım bu
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  19. #19
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motora kamera faciasından sonra...
    öyle deme yaw...
    3 gün falan çalıştı ama...
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  20. #20
    Jazzbass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Adrianapolis
    Motosikleti
    Ledow 250cc Chopper
    Sendin dimi abi pardon ya

    motora kamera faciasından sonra üstünde çalıştığın flaşörü nihayet yapmışsın ...anlatım akıcı ve açıklayıcı gayet sade ve anlaşılır ..2. projenide yakında yine böyle resimli açıklamanı bekliyorum ... o çok daha faydalı olacak..
    +1 ve senden de resim sanatının inceliklerini bekliyoruz abi
    [COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)